Her finner du svar på en del vanlige spørsmål. Finner du ikke svar på spørsmålet ditt her så er det bare å ta kontakt med oss.

Generelt om å handle på Allershopping.no

Hvordan handler jeg på Allershopping?

For å handle her i nettbutikken må du

  1. Finne frem til det du vil kjøpe. Du kan klikke på kampanjene, finne frem i menyen eller gjøre et søk etter det du er ute etter.
  2. Legge produktene du vil ha i handlekurven. Om du er logget inn, lagres dette mellom hver gang du besøker Allershopping.
  3. Gå til handlekurven. Her registrerer du adresse og betaler.
Hvordan kan jeg betale på Allershopping?

Du kan betale med kort, faktura eller Vipps. Du velger det betalingsalternativet som passer deg når du er i kassen.

Betaler du med kort kan du benytte Visa eller Mastercard.

Om ditt abonnement har løpende trekk i Vipps eller på kort så opplyses dette i kassen på valgte betalingsalternativ.

Velger du faktura, vil denne komme i posten noen dager etter bestilling. Fakturagebyr på kr 39 tilkommer.

Når mottar jeg produktet jeg har bestilt?

For ukeblader kan det ta 2-3 uker, mens det tar 3-4 uker for månedsmagasiner.

Velkomstgaven kommer etter at bestillingen er betalt.

Jeg har mottatt et produkt jeg ikke har bestilt – hva gjør jeg?

Du kan kontakte kundeservice her eller ringe oss på 21 89 77 80

Hvordan går jeg frem for å angre eller returnere en vare?

Les om retur og reklamasjoner under våre kjøpsvilkår

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Så fremt produktet ikke allerede er sendt ut fra oss er det mulig å endre eller avbestille en ordre

Hvilke betingelser gjelder når man handler på Allershopping?
Er det fri frakt på alle bestillinger?

Det er fri frakt på alle abonnement, og velkomstgaver.

Er mine personlige data lagret på en sikker måte?

Dine personlige data, ordrehistorikk og kredittkortopplysninger lagres etter lovpålagte føringer. All sensitiv data er kryptert, og vi lagrer ikke ditt kredittkort. Ordrehistorikk og lignende lagres så vi kan tilby deg best mulig oppfølging og kundeservice. Les mer om Aller Media sitt personvern her: https://personvern.aller.no

Oversikt over e-postadresser kundeservice

For å sende kontakte kundeservice kan du benytte kontaktskjemaet eller benytte e-post adresse eller telefonnummer nedenfor:

Informasjon om cookies (nettleserkapsler)

Allershopping benytter såkalte cookies (nettleserkapsler). En cookie er en liten tekstfil som lagres på din datamaskin og som inneholder informasjon som hjelper nettsiden å identifisere besøkeren. Det finnes to typer cookies:

Den ene typen sparer en fil permanent på din datamaskin, disse benyttes for eksempel til å kunne måle hvordan du som besøkar beveger deg på nettsiden. Dette for å kunne tilby deg som gjest bedre tjenester og service. Informasjonen som lagres på din datamaskin er kun et unikt nummer, uten noen kobling til personlig informasjon. Altså fullstendig anonymt. Cookies kan enkelt slettes via din nettleser.

Den andre typen cookies, som er mest vanlig er såkalte "Session-Cookies". Mens du besøker siden, deler vår server ut en unik identifiseringsstreng for ikke å blande deg sammen med andre besøkere. En "Session-Cookie" lagres aldri permanent på din datamaskin, men forsvinner så snart du lukker nettleseren.

Les mer om Aller Media sin cookiepolicy her: https://personvern.aller.no/cookiepolicy

Abonnement

Hvordan fungerer abonnementet mitt?
Slik fungerer abonnementet ditt

Som ny abonnent mottar du den nyeste utgaven av bladet direkte hjem i postkassen samme dag eller før det kommer i butikk. Deretter fortsetter du å få bladet portofritt rett hjem på hver utgivelse, med unntak av noen steder hvor Se og Hør vil leveres dagen etter.

Skulle bladet være skadet når du mottar det kan du bestille et nytt ved å kontakte kundeservice.

Er det med en velkomstgave i tilbudet du bestilt, så vil denne bli sendt ut 3-5 uker etter mottatt innbetaling.

Det tas forbehold om pris-, moms og portoendringer, utsolgte varer samt endringer i abonnementsbetingelsene.

Abonnementstilbudene gjelder ikke i utlandet. Aller Media forbeholder seg retten til å godkjenne hver bestilling. Vi aksepterer kun bestillinger fra personer over 18 år

Oppsigelse

Du kan til enhver tid si opp ditt abonnement via kundeservice. Manglende betaling betraktes ikke som oppsigelse.

Betaling

Bestilling via Allershopping betales med fatkura, Vipps eller kort (Visa eller MasterCard). For øvrig betales magasinene forskuddsvis og vi sender deg giro sammen med første magasin. Ved for sen betaling tilkommer et purregebyr, for tiden kr. 70.-

Endringer

Endring av adresse, betalingsperiode osv kan du gjøre ved å kontakte kundeservice. Vi gjør oppmerksom på din plikt til å melde adresseendring ved flytting, vi får ikke automatisk beskjed om dette da mange av våre blader leveres med avisbud og ikke posten.

Hvilke blader og magasiner kan jeg bestille et abonnement på?

Allershopping.no kan du bestille abonnement på alle bladene og magasinene til Aller Media.

Allershopping.no

Hva betyr verdi som står på tilbudene til bladene?

Når du bestiller et abonnement på et blad består tilbudet ofte av to deler:

  • Et antall utgaver
  • En velkomstgave

Verdien beregnes ved å legge sammen verdien på velkomstgaven og prisen per blad om du skulle kjøpt det i butikken.

Eksempel:

13 utgaver Allers + Cliniderm hudpleiesett

  • Verdi på velkomstgave: 777,-
  • Pris for 13 utgaver Allers: 559,-

Total verdi på dette tilbudet er 1.136,-

Hvor finner jeg kundenummeret mitt?

Kundenummeret står på fakturaen. Har du ikke faktura, finner du kundenummeret ditt i velkomst-eposten du får når du blir registrert som abonnent. Du kan også kontakte kundeservice for å få ditt kundenummer.

Når mottar jeg velkomstgaven?

Du mottar velkomstgaven din 3 – 5 uker etter at vi har registrert din innbetaling.

Jeg har ikke mottatt bladet mitt – hva gjør jeg?

Du kan bestille ettersending av ditt blad ved å ringe kundeservice på telefon 21 89 77 80.

Jeg har bestilt abonnement, men ikke mottatt noe enda.

Det kan gå opp til en måned før du mottar det første bladet dersom det gjelder et månedsblad. Ukeblader bør være hos deg i løpet av 14 dager.

Vær oppmerksom på at du vil motta blader for to abonnementer hvis du bestiller på nytt. Er du usikker på om vi har mottatt bestillingen din, bør du kontakte kundeservice

Hvordan sier jeg opp abonnementet mitt?

Du kan si opp ved å kontakte kundeservice.

For å si opp over telefon, kontakt kundeservice på telefon 21 89 77 80.

Jeg har sagt opp abonnementet mitt, men likevel mottatt en ny forsendelse

Sannsynligvis har vi mottatt oppsigelsen din for sent til å stoppe utsendelsen av bladet.

Er du usikker på om vi har mottatt oppsigelsen din kan du kontakte kundeservice.

Jeg ønsker ikke flere blader, kan jeg returnere det siste tilsendte?

Nei, det er ikke returrett på blader og returnerte blader vil ikke bli kreditert. Dersom du ikke ønsker flere blader må du si opp ditt abonnement.

Jeg skal reise bort – hvordan pauser jeg abonnementet mitt?

Kontakt kundeservice på kundeservice@aller.no eller på tlf: 21 89 77 80. Slike endringer må legges inn senest 14 dager før de skal tre i kraft for at vi skal rekke å gjøre endringen.

Jeg har fått ny adresse, hva gjør jeg?

Kontakt kundeservice med den nye adressen din. Dette kan du gjøre på epost aller@kundeservice.no eller tlf: 21 89 77 80

Hva betyr feltene på fakturaen min?

Kan vi hente opp bildene som ligger her? Hvis ikke må jeg skaffe nye

Kan jeg bestille abonnement til en adresse i utlandet?

Ta kontakt med kundeservice her for en slik bestilling

Digitalt abonnement

Hva er Pling?

Pling er en tjeneste fra Aller Media AS. I Pling-appen får du tilgang til våre merkevarer i kategorien avis, ukeblader og magasiner. Eksisterende abonnenter på et av våre ukeblader eller magasiner har tilgang til sitt innhold i Pling-appen inkludert i sitt abonnement. Tilgang til alt innhold krever et abonnement, og kan bestilles på www.pling.no

Et abonnement på Pling koster kun 129 kr per måned.

Hvis du er abonnent på et av våre papirabonnementer i tillegg koster et abonnement på Pling kun 49 kroner per måned.

Dette er Pling:
  • Med et abonnement på Pling kan du alltid lese de 4 nyeste utgavene av hvert blad/magasin.
  • Du kan lese på nettbrett og mobiltelefon.
  • I Pling finner du det samme innholdet som du finner i papirbladene.
  • Vi legger fortløpende ut nye blader, samme dag som de er i salg i butikkhyllene.
  • Tilgangen gjelder på opptil fem forskjellige nettbrett eller smarttelefoner i husstanden.
  • Du kan når som helst stoppe ditt Pling-abonnement, det er ingen bindingstid.
  • Tjenesten er perfekt for deg som liker å lese mye eller som er på farten og vil ha tilgang til kvalitets-lesestoff, uansett hvor du er i verden.
  • Enkelte bilag som av og til er med i papirbladene følger ikke nødvendigvis med i Pling.
Hvordan oppretter jeg et Pling – abonnement?

Opprettelse i 3 faser:

Du oppretter et pling-abonnement ved å klikke deg inn på pling.no og trykke på ”Prøv pling”.

Følg stegene for å opprette en brukerprofil. Start med å registrere ditt mobilnummer i bildet som kommer opp med "ConnectID".

Du vil deretter motta en sms med en engangskode. Skriv inn engangspassordet, og opprett eventuelt et passord i neste skjermbildet.

Neste steg er fylle ut dine personlige opplysninger, og betalingskort.

Når dette er gjort kan du laste ned appen (Den heter Pling Norge) og logge inn med ditt brukernavn og passord.

Kan jeg lese det bladet jeg abonnerer på digitalt?

Ja, det kan du. Unntatt Samler og Antikkbørsen. Last ned appen Pling via Google Play eller App store for å få tilgang til ditt blad.

Jeg trenger kontaktinformasjon på Pling

Du er velkommen til å kontakte oss på abo.Pling@aller.no, eller på telefon 21 30 12 29.

Jeg får ikke logget inn i appen

Har du opprettet en konto? Hvis ja, kontakt kundeservice får å få hjelp

Hvordan kan jeg lese bladet mitt på iPad?

Som abonnent på et print magasin kan du lese bladet på iPad inkludert i abonnementsprisen. Last ned appen til din iPad, søk på bladnavnet i appstore. Appen legger seg i aviskiosken på iPaden din. Åpne appen, klikk på "logg på" og så på "opprett en konto". Følg instruksjonene, og logg så inn i appen med ditt brukernavn og passord.

Jeg har glemt passord for å logge på

I appen kan du trykke på "logg på", og i det bildet som da åpnes står det "Glemt passord". Klikk på den linken og følg instruksjonene for å opprette et nytt passord.

Hvordan sletter jeg blader?

Slik sletter du utgivelser på iPad:

  1. Gå i møllehjul i høyre side
  2. Velg Fjern utgaver fra iPad
  3. Marker de utgivelser som ønskes fjernes
  4. Trykk fjern
  5. Bladene kan lastes ned på nytt om man ønsker det senere, i den perioden hvor de er tilgjengelig i Pling-appen.

På iPhone:

  1. Svipe det bladet du ønsker å slette til siden.
  2. Trykk Fjern
Jeg husker ikke brukernavnet mitt

Brukernavnet ditt er som regel mobilnummeret ditt, alternativt kan det være epostadressen din. Hvis det ikke fungerer med en av delene, kontakt kundeservice.

Kan jeg lese blader offline?

Ja, det kan du.

Du må da huske å laste ned bladene lokalt til ditt nettbrett/mobil så kan du lese de offline.

Hvordan sier jeg opp Pling?

Du må logge inn på pling.no med ditt mobilnummer samt ditt passord.

Når du er logget inn trykker du på "Min konto" i menyen og deretter "Si opp abonnement", så kommer du frem til oppsigelsessiden, der kan du avslutte ditt abonnement.

Når ditt abonnement er oppsagt vil vi sende deg en bekreftelse på din oppsigelse på mail.

Jeg har akkurat betalt og vil si opp

Du har full tilgang for den perioden du har betalt for. Abonnementet ditt stopper når perioden du har betalt for utløper.

Gaveabonnement

Kan jeg gi bort et abonnement i gave?

Ja du kan gi bort alle våre abonnement som gave.

Vi registrerer abonnementet med en mottaker og en betaler. Abonnementet stanser automatisk etter ønsket periode. Dersom abonnementet selges med en velkomstgave, vil gaven gå til bestiller og betaler av abonnementet.