Abonnementsvilkår
Allershopping.no er eid av Aller Media AS.
Disse betingelsene gjelder kjøp av fysisk abonnement på Allershopping.no.
Kjøp av abonnement
Når du kjøper et abonnement, vil du få tilsendt bladet/avisen i perioden du har betalt for. Abonnementet er løpende inntil oppsigelse foreligger. Du kan si opp abonnementet når du ønsker, ved å ta kontakt med kundeservice.
For å handle på Allershopping.no må du være fylt 18 år. Er du under 18 år må dine foreldre eller foresatte samtykke i bestillingen. Ønsker du levering av ditt abonnement til utlandet, kontakt kundeservice for egne priser og leveringsbetingelser.
Gjelder kun Vi Over 60:
Abonnementet inkluderer nyhetsbrev på e-post. Du kan når som helst melde deg av nyhetsbrevet i linken nederst i e-posten.
Betaling
Betaling for abonnement gjøres ved gjentakende forskuddsbetaling, med mindre annet er spesifisert (f.eks gaveabonnement som har automatisk stopp). Betalingsfrekvens og størrelsen på beløpet beror på hvilket type abonnement du har valgt. Se under for informasjon om de ulike betalingsmetodene.
Ved fakturapurring påløper et gebyr (35,-). Bladleveringen blir stoppet hvis innbetaling ikke er mottatt innen rimelig tid etter forfall. Manglende betaling eller retur av bladet anses ikke som en oppsigelse. Hvis du ikke har sagt opp abonnementet og vi ikke har mottatt betaling fra deg, vil du få tilsendt en sluttregning for den perioden du har mottatt bladet.
Kortbetaling
Kortbetaling gjennomføres ved automatiske trekk fra det kortet du har oppgitt. Betalingsløsningen håndteres av Swedbank Pay, som er en Nordisk leverandør av betalingsløsninger på nett.
Faktura
Dersom du velger å betale abonnementet med faktura påløper det et fakturagebyr på 9,90 kr. For å unngå administrasjonsgebyr kan du velge en annen betalingsmetode som avtalegiro eller e-faktura i nettbanken din
Vipps
Betaling med Vipps løper med gjentagende trekk hver måned eller periode, dette er spesifisert på bestillingssiden. Du kan når som helst si opp ditt abonnement. Kjøper du et gaveabonnement med Vipps, trekkes beløp med en gang og det er automatisk stopp.
Priser og endringer
Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert merverdiavgift. Vi gjør vårt beste for å oppgi korrekt og oppdatert informasjon på våre nettsider, men tar forbehold om at feil kan forekomme.
Aller Media forbeholder seg retten til å endre prisene på løpende abonnement når som helst. Informasjon om de til enhver tid aktuelle prisene vil holdes oppdatert her.
Levering
Vær oppmerksom på at det kan ta 2-3 uker for ukeblader, og 3-4 uker for månedsblader fra vi mottar din bestilling til bladet er i din postkasse. Som abonnentsfordel mottar du bladet senest dagen det er i salg i butikken, med unntak av noen få steder hvor Se og Hør vil leveres dagen etter. Dersom det følger med en velkomstgave i din bestilling, vil den bli sendt så snart din betaling er registrert. Velkomstgaven tilfaller alltid den som bestiller abonnementet, uansett om man bestiller abonnement til seg selv eller som gave. Velkomstgavene gjelder så langt lageret rekker. Hvis vi er tomme for velkomstgaven, så vil denne erstattes med en tilsvarende vare.
Har du avisabonnement kan du motta avisen i samme uke som vi mottar din bestilling, så fremt du bestiller innen tirsdag. Avisen leveres deretter hver lørdag.
I Nordland, Troms og Finnmark leverer vi kun lørdager i området rundt Harstad (Postnummer 9400 – 9499) ellers med Posten tirsdag eller onsdag i påfølgende uke.
Mottar vi bestilling på en kampanje som er utløpt, vil vi kontakte deg for å komme frem til best mulig løsning på dette.
Angrerett, retur og reklamasjon
Angrerett og retur
Angrerettloven gir deg rett til å angre på kjøp av et abonnement ved å melde fra innen 14 dager etter at du mottok /fikk tilgang til produktet/tjenesten.
Hvis du velger å benytte deg av angreretten, er du ansvarlig for eventuelle returkostnader.
Ved retur skal varene returneres ubrukt og i originalemballasjen, til Aller Media AS, Postboks 1169 Sentrum, 0107 Oslo.
Link til angrerettskjema finner du her.
Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Foretak har ikke angrerett.
Reklamasjon
Aller Media vil sørge for å levere produktene i samsvar med spesifikasjonen som er oppgitt på Allershopping.no. Reklamasjon av feil, mangler og forsinkelser ved produktene må gjøres til kundeservice snarest mulig. Eventuelle tilbakebetalinger gjøres til det kortet du benyttet ved betaling for produktet.
Eventuelle kostnader ved retur av varen bæres av deg.
Personvern
Når du handler på Allershopping.no, vil vi samle inn personopplysninger om deg for å kunne gjennomføre kjøpet og levere produktet du har kjøpt, og for å kunne sende deg gode tilbud, i den utstrekning vi har lov til det etter gjeldende personvernregler.
Det rettslige grunnlaget for denne bruken av opplysninger er vår berettigete interesse i å sende tilbud og informasjon som er relevant for deg. Hvis du har en abonnementsavtale med oss eller på annen måte har et aktivt kundeforhold med Aller, har vi lov til å sende deg tilbud om produkter tilsvarende det kundeforholdet bygger på. Hvis du tidligere har hatt et aktivt kundeforhold med Aller Media forbeholder vi retten til å kommunisere med deg inntil 12 måneder etter siste aktivitet. Du kan når som helst melde deg av å motta markedsføring eller administrere dine markedsføringsinnstillinger på din brukerkonto eller ved å kontakte oss.
Se Aller Medias personvernerklæring for mer informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger.
Gavekort og gaveabonnement
Gavekort har en gyldighet på et år, med mindre annen periode er spesifisert.
Du kan også velge å kjøpe et gaveabonnement. Mottakeren av gaveabonnementet vil få tilsendt eller ha tilgang til abonnementet i en fastsatt periode. Etter at abonnementet er utløpt, vil mottakeren ikke lenger motta/ha tilgang til produktet. Gaveabonnementet stoppes automatisk. For øvrig gjelder samme vilkår som beskrevet over for gaveabonnement.
Endringer i vilkår
Vi vil kunne oppdatere våre vilkår fra tid til annen. Du vil alltid finne siste versjon av våre kjøpsvilkår på denne nettsiden.
Lovvalg og verneting
Denne avtale reguleres av norsk rett. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling.